HFFA Zoom előadások 2020

  1. A repülés szabadsága:
    https://drive.google.com/file/d/190CG0_Zt3LSfIjxxmz-kdTJVHAGONt26/view?usp=sharing
  2. A sárkányrepülés története: 
    https://drive.google.com/file/d/1i1301EBK1da6HSUEFAll3ZBSC3vcAcsG/view?usp=sharing
  3. A siklóernyős repülés gyakorlata: 
    https://drive.google.com/file/d/1AXLoAu9Ph8bPs3dahc5aHifu40ceDRtG/view?usp=sharing
  4. Sárkányok szerkezete: 
    https://drive.google.com/file/d/1zZHj2Hv2g5ZpycmoNvN6svOySab_RzNw/view?usp=sharing
  5. PPG vizsgakérdések: 
    https://drive.google.com/file/d/1rtLJMKaZnZHDx7HWWif9PtoYvst841d0/view?usp=sharing
  6. Vontatás sárkányrepülővel: 
    https://drive.google.com/file/d/1W6bSmxPnvYnbNYqbR7F1Vwu0-sbjN4SL/view?usp=sharing
  7. Csőrlés
    https://drive.google.com/file/d/1TVXC7D6Q_M3YuNm-SMm_KmmHH6EHSEC8/view?usp=sharing
  8. Szabályismeret: 
    https://drive.google.com/file/d/1X8tG-e3xDML71PY-8xVnU9X0jOLABkrw/view?usp=sharing
  9. Légtér: 
    https://drive.google.com/file/d/1LqLnTFQu8ZxFcQjKz_1VfbB16Moztg93/view?usp=sharing
  10. Fáról mentés: 
    https://drive.google.com/file/d/1hOt2uc4nuCeMeKQaavBuoTGVZU-TVISK/view?usp=sharing
  11. B vizsgakérdések 1: 
    https://drive.google.com/file/d/1GDSO1HW9KwQQ4vuFnn8ICe2LMhELbYl7/view?usp=sharing
  12. B vizsgakérdések 2: 
    https://drive.google.com/file/d/17GozNPFLS5wxjJHHoXwgm_2q0M25oHoX/view?usp=sharing
  13. Mentőernyő ismeret: 
    https://drive.google.com/file/d/1IkM1XO_SRoGuJjj1JnyGmu81YnDqZ1Bz/view?usp=sharing
  14. Célra szállás: 
    https://drive.google.com/file/d/1ylGzxr25vZcJpiO-5DbNT5XAGuARHgZK/view?usp=sharing
  15. Célra szállás filmek: 
    https://drive.google.com/drive/folders/1R2J97L2sYG-MhrQ8gC8L2Y28Q__9JEOB?usp=sharing
  16. Tandemezés szabályai: 
    https://drive.google.com/file/d/1GoQHo4SKfEzwLwv-1gP4K-yJT0ItRcRb/view?usp=sharing
  17. HFFA papírok: 
    https://drive.google.com/file/d/1LIjHI9LhtbwAPy5i3V-44CCs-wjPyErC/view?usp=sharing

Repülj szabadon (siklóernyővel)!

Nehéz a szabad repülés érzését azok számára érzékeltetni, akik még nem tapasztalták, milyen az: kabin, motor és kormány nélkül szállni, meg nem fosztva a valóságos szárnyalás élményétől. A siklóernyős repülés közvetlen kapcsolatot teremt a levegő erőivel. Az égbolt anyaga tapintható erővé válik, ahogyan a levegőben lebegsz. Arcodon érzed ernyőd sebességét, a csendes támolygástól a süvítő suhanásig.

 

A repülés siklóernyővel annyira közel hozza repülésről szőtt álmaidat, hogy megfűszerezi ezt az élményt saját ügyességed tudatával, azzal, hogy képes vagy önerőből a levegőben maradni. Még egy egyszerű lesiklás is álmaid megvalósulását jelentheti, pedig ez még csak kezdeti szimbóluma az igazi repülésnek. Álmaid pedig színesek, a Szél és a Nap isteni erejét érzed, ahogy a beülőben lógsz karabinerekkel a kupola alá csatolva, és bár néha még félsz a lepottyanástól, a mindennapok sokkalta pofára-ejtőbb világából ebbe a színes csodavilágba menekülsz.

Hol is kezdődik ez a világ? Már a siklóernyős felszerelésed összerakásának rítusánál. Sokadszor ellenőrzöd felszerelésedet, kiteríted a kupolát, szétbogozod a zsinórzatot, beöltözöl, becsatolsz, felcsatolod a sisakot, bekapcsolod műszereidet és rápillantasz a szélzsákra, ez mind az igazi repülés ceremóniájának kezdete. Megszokott lépései egyszerre biztosítják a megelőzést, de egyben izgalmakkal csiklandoznak és mégis csillapítanak. Mind-mind részei valami nagy egésznek, ami, mint valami vallási rítus egy fontos eseménnyé, a madárrá válás folyamatává állnak össze. S mire átalakulsz, számodra is megvalósul az égben vitorlázás lehetősége.

 

Összehúzom az ernyőt a zsinóroknál fogva és a startra cipelem. Mindez még izzasztó és kényelmetlen, mert még egy darabkája vagyok a földhöz nőtt világnak, én a túlöltözött, a terepen botladozó alak. A starthely peremén lerakom a nagy rózsához hasonlító ernyőt, széthúzom a felhúzás előtti állapotra és kifeszítem a zsinórokat. Még egy utolsó ellenőrzés, be vagyok-e csatolva, majd egy gyors körbepillantás, honnan is fúj a szél. Kiszáradt a szám, érzékeim leszűkülnek a start néhány kritikus mozzanatára. Minden kis széllökést érzékelni szeretnék a falevelek mozgásából. Megpróbálom tapintani a hőmérsékletváltozást is, a befújások ciklikusságát számolom, ráhangolódok a meleg levegőbuborékok szabálytalan lüktetésére. Meg kell találnom az optimális pillanatot a föld biztonságos elhagyására, beszámítva a meghatározhatatlan és láthatatlan emelőzónákat, amelyek hátán majd az égig emelkedek.

A zsinórzat finom megrántásával a szélbe emelem színes kupolámat, ami hirtelen merev szárnyformát ölt. Lassan a zsinórokkal felállított szárnnyal kezdünk eggyé olvadni. Érzem beülőm ülőlapján – fenekemen – és a zsinórokat markoló kezemen az összes kis lökdösést, minden szélirány-változást, ahogyan a természet erői megpróbálják kivenni ujjaim közül a zsinórokat egyesítő hevedereket. Együtt mozogva a kupola ingásával előre dőlve, pár elegáns laza lépéssel lefutok a lejtőn, lépteim egyre könnyedebbek, mindegyik lépés közelebb visz ahhoz, hogy a lég teremtményévé váljak.

És akkor repülök!

 

Elfelejtkezem a fölöttem szétterülő szárnyról, gépiesen becsúsztatom magam a beülőbe, de erről már mit sem tudok, mert folyamatosan az emelkedést jelző variométer nyafogását figyelem. Eközben másik énem a távolodó Föld hatásait figyeli. Érzem a légkör hullámzásait az emeléseket és a merüléseket, az örvényeket és a buborékokat. Az égbolt valójában telis tele van mozgással, nyugodt kék ruhája csak álca a földi szemlélő előtt. Lentről sosem fogod megismerni azt a bársonyos lágyságot, ahogyan a felmelegített mező lebegve tart, és azt az erőszakos rugdosást sem, amit egy felforrósodott sziklafal, vagy egy magas hegyoldal képes produkálni.

A levegőóceán a nyugodt végtelen béke látszatát kelti, pedig gyors változása könnyen sodorhatja bajba a tapasztalatlan, könnyű szárnyú Ikaroszt. De mi mégis vállaljuk, hogy elcsípjük a mozgó égbolt hintóit, mert lopni akarunk a szálló nyugalom sirály-óráiból. S ha ezt akarjuk,  akkor meg kell tanuljuk buktatóit is.

 

Most épp magasan, egy havas lejtő felett lebegek az olajosan sima lágy esti szellő hátán. Táncolok az égben, belekóstolok az alkonyi lég ízébe, a kerengő sasok kedvenc csemegéjébe. Versenyzek az alattam kúszó felhőpamacsokkal, miközben lassan-lassan lefoszlik rólam a földi élet minden köteléke. Lassan elveszítik jelentőségüket a földi mágia kellékei, a műszerek, a térkép, vagy a repülés repülni nem tudó emberek által alkotott szabályai. Behunyom a szemem, érzem szemhéjamon a madarakat simító légecsetvonásokat. Kinyitom újra, itt vagyok fenn, részeként a kristálytiszta égnek, annak a dimenziónak, amelynek egy szeletét ismét elcsenhettem.

És mint annyiszor, ellophatom még újra és újra.

 

Tóth Zsuzsi, siklóernyős oktató, sportoló és sportvezető pályafutása

Tóth Zsuzsi, siklóernyős oktató, sportoló és sportvezető pályafutása
1973. június 17-én született Budapesten. A siklóernyőzést 1994. decemberében kezdte el. 1995
augusztusában alapfokú siklóernyős vizsgát, 1999 márciusában pilóta vizsgát, 2001. októberen már
eredményes siklóernyős oktatói vizsgát tett. 2002 és 2008 között számtalan biztonságtechnikai
tréninget teljesített, talán a legtöbbet a siklóernyős lányok közül

Sárkányrepülő talákozó

Magyar Sárkányrepülés napja November 5.

Ebben az évben is találkozót szervezünk a Dagály utca 11. második emeleti "Kutasi Ferenc" Emlékszobában. Az Emlékszoba a magyar sárkányozás emlékeivel minden kedves érdeklődőt 10 órától folyamatosan este 21 óráig nyitva vár. Szeretnénk, ha a régi sárkányosok és a mostaniak minél nagyobb számban megtisztelnék a találkozót, hogy emlékezzünk, és tovább vigyük a Magyar Sárkányrepülés dicsőségét a Jövőbe. Guriga

A repülés szerelmese

Tisztelt Sárkányok!

Szeretettel várunk benneteket 2015 június 5-6-án A régi Szársomlyó

Kupák emlékére rendezendő…

„Öregsárkány” találkozóra!

Program:
Érkezés: pénteken 10:00-től Beremendre Beremend Szálló (szállás is itt lesz 4 ágyas szobában 2500Ft/fő; Kétágyas szobában 3000ft/fő.

Reggeli 1000ft/fő, vacsi 1200Ft/fő)

Beszélgetések… Icával, nosztalgiázás, fotók, videók…
Szombaton: gyalogtúra a Szársomlyóra (rossz idő esetén strand )
Jelentkezés: e-mail: szakaly.lorand@gmail.com

Tel.: +3670/216-00-08

A rendezvény fővédnöke: Buzádyné Ica

Két magyar az első 10-ben! Mexikó VB 6. rész

2015-03-11 Mikor ma leszálltam olyan furcsa érzés volt bennem. Nem az a felhőtlen öröm, hanem valahogy inkább az a megúsztam ezt a napot is. Nem ok, hogy én itt vagyok. Ez a rizikó, amit itt bevállalunk sajnos túl sok. Nem véletlen, hogy tavaly 28-an nem fejezték be a versenyt. Nem tudom most hogy állunk, de minden nap valaki lezúzza magát. És mindemellett még olyanok is vannak, hogy tegnap az 1. FP.-nál a maffia által ellenőrzött területen szállt le a Nils nevű ausztrál gyerek, aki amúgy beszél valamit spanyolul. Azt mondta, hogy jött két lovas, kalapban, puskával. Mondák neki, hogy csukjon össze,és húzzon el a francba. 3km-t cipelte a gépét, mert a kocsi persze nem jöhetett be a „farmra”. Aztán finoman közölték vele, ha még egyszer itt látják, elvágják a torkát. Tiszta vadnyugat. Biztos köpött is egyet utána a kalapos, miközben a nyeregkápához támasztotta a puskatust. Én így képzelem. De remélem nem fogják még egyszer a B01-et adni fp-nek. Én nem szeretnék ezekkel a fiukkal találkozni.

Mexikó VB. 5. rész

2015-03-06 Nem sikerült túl fényesre a mai nap. este 10-re értünk haza, még fel kellett szaladni Elek gépéért a platóra, ami ide légvonalba 10km, de 3órás zötykölődés. Igen, ő nem ért be ezért elégedetlen. Én beértem de elégedetlen vagyok, mert annyira szarul mentem, hogy na. Béna kapuzás, utána meg egy komoly kitérő. Attila meg azért elégedetlen, mert ugyan beért, és az ideje sem rossz, de 10p-t kapott Ciech-től. Lehet, hogy túl magasra tesszük a lécet? Mindegy. Holnap Elek beér, én jót megyek, Attila nyeri a napot, és akkor mindhárman boldogok leszünk. Természetesen izgalmak a mai napra is jutottak. Nem annyi mint tegnapra, de megteszi. Tegnap André nevű német gyerek törte szét a gépét meg az orcáját az egyik hegyi leszállóban, ma meg az egyik olasz ment neki a nagyonszarhelyen lévő villanydrótnak a célban, (meg a Neuschwandler nevű PVC győztes volt ernyős srác is elrontotta a leszállást és szétment a csuklója). Elmondták hogy ottvan, figyelj rá, de nem lehet látni. Elég nagy mákja van az olasznak, mert csak a gépe égett szét, és csak a csuklója tört el. Olyan kafa ez a cél Amecama-ban, hogy a leszálló 2db focipálya, közvetlenül mellette ez a 40m magas 750KV-os. Ahol meg vesztenéd el a magasságot egy 10KV-os, ami nagyoszlptávolságú (itt nincs jégkár, zuzmara). Nagyonfinom kis célocska.

Oldalak

Feliratkozás Madártoll RSS csatornájára